Backbone One recension | Engadget

Backbone One Review

Bildkredit: Engadget/Mat Smith

Uppkallad efter handkontrollen, den fjäderbelastade bakplattan säkerställer att när din telefon väl är på, känns allt solidt och integrerat. Kontrollerna försvinner inte, och det finns inte heller någon chans att din telefon glider iväg. ju mer jag spenderade på att spela , Then , liksom Apple Arcade-titlar som And, desto mer började det bli suddiga i ena handen – med en högre upplösning OLED-skärm. Tyvärr måste du ta bort båda höljena för att se till att de passar inuti kontrollerchassit.

Det finns några användbara knep i den medföljande appen. Det kan fånga, redigera och ladda upp spelinnehåll, och det är väldigt intuitivt. Jag brukar inte fånga spelandet om det inte är för jobbet, men jag har redan använt Backbones implementering för att skicka korta klipp till vänner. Företaget har även annonserat en Backbone+-prenumerationstjänst som integrerar Twitch-streaming och till och med möjliggör kabelanslutningar för tangentbord med mera. (Du får ett gratis års tjänst när du köper handkontrollen.) Det finns också möjligheten att gå med i befolkade chattgrupper och lobbyer med andra Backbone-spelare, men det är särskilt livligt jämfört med Discord, Reddit eller andra befintliga gamerutrymmen. Inte där. ,

Appen fungerar också som ett spelbibliotek, av alla spel du kan spela med Backbone One, Xbox, Stadia, Apple Arcade och enskilda spel i Apples App Store. Tyvärr är det praktiskt taget alla kompatibla spel, inklusive säkra spelkloner, och Xbox- och Stadia-titlar som du kanske inte ens har ett abonnemang på. Det är synd att appen inte kunde samverka med spel som jag redan hade installerat – vilket naturligtvis skulle vara omöjligt för PlayStation Remote Play. Om du trycker på ryggradsknappen under ett spel loggar du åtminstone titeln i biblioteket för mer bekväm åtkomst nästa gång. Det finns mer funktionalitet här, men din körsträcka kan variera. Det kommer att visa rekommendationer för populära titlar, men det är otroligt välbekanta sevärdheter. Och

Engadget/Mat Smith

Backbone One är en kapabel iPhone-gamepad, faktiskt väljer jag ibland att aktivt spela Stadia och till och med fjärrspela PlayStation när jag är i ett annat rum. Det är dock en dyr sådan. $100 kan köpa några PS5-kontroller, eller tredjeparts Bluetooth-gamepads och en hel låda med smartphone-klipp.

Men för det priset får du en fantastisk upplevelse som matchar väl med din iPhone. På semestern, när jag besökte min familj, kunde jag spela (förutom att läsa kort text) utan ansträngning samtidigt som jag var hundratals mil bort från min konsol. Liksom många nuvarande delade gamer-kuddar för smartphones är det som en liten switch. Appen försöker hålla alla dina iOS-spelupplevelser samlade på ett ställe, vilket är en bra idé, även om Backbone inte riktigt lyckas med utförandet.

#Backbone #Review #Engadget #Source # Backbone En recension | Engadget